Brin & Josiah Steinbrick - Bliss Place (Full Bloom, 2021)

Brin & Josiah Steinbrick - Bliss Place (Full Bloom, 2021)

[English version below]


Si bien es cierto que este año la producción de electrónica contemporánea deudora del legado de compositores como John Hassell (QEPD), Terry Riley o Philip Glass sigue siendo apabullante y se ha convertido casi en tendencia, no deberíamos dejar pasar de ninguna manera esta nueva colaboración del músico de Los Ángeles Josiah Steinbrick junto al escultor de sonidos Colin Blanton AKA Brin.

Las canciones de este disco parecen venir de algún área borrosa del subconsciente. Ambos compositores toman sonidos que nacen en la bruma de un planeta inexplorado y los transforman en pequeñas ondulaciones que nos impulsan durante el viaje. En su segunda colaboración de este año, Steinbrick se aleja por un momento del mundo del confort jazz intrépido de su partnership anterior con Sam Gendel, y de la mano de Blanton viaja a lugares extraños sumergiendo estas composiciones en una cálida infusión de libertad casi submarina.

Bliss Place es un cuarto de vapor lleno de canciones sin espina dorsal que cabalgan libres, sin intención alguna de afianzarse en los oídos. Como una farola defectuosa que parpadea a espera de un nuevo cableado, el misterioso canvas burbujeante de Steinbrick y Brin promete sonorizar esas tardes tranquilas cuando exploramos el cosmos sin abandonar el sofá.


English Version


Whilst the majority of contemporary electronic music produced this year has made the enduring legacy of the composers like John Hassell (RIP), Terry Riley and Philip Glass more apparent than ever, we should by no means write this off as a trend. A stand out in the field is the new collaboration from Los Angeles multi-instrumentalist Josiah Steinbrick and sound sculptor Colin Blanton (AKA Brin).

The tracks on Bliss Palace seem to have come from the blurry edges of the subconscious. Both composers take sounds born in the mists of some unexplored planet and transform them into a gentle wave that carries us forward on an extraordinary journey.

In this, his second collaborative project of the year, Steinbrick steps away from the world of trailblazing comfort jazz explored in his previous project with Sam Gendel. Together, he and Brin go somewhere stranger, submerging their compositions in an infusion of warmth, creating a sense of freedom that is almost subaquatic.

Bliss Palace is a steam room, a place full of songs that are loose and mobile, with nothing for the ear to hold on to. Like a flickering streetlight waiting for re-wiring, this shifting canvas of sound offers itself as a backdrop for those afternoons when the world behind our eyes is bright with wonder and we explore the depths of cosmos without leaving the sofa.

Mostrar comentarios