Blue Lick - Hold On, Hold Fast (American Dreams, 2021)

Blue Lick - Hold On, Hold Fast (American Dreams, 2021)

[English version below]


En este particular tributo al medio oeste norteamericano la artista Havadine Stone se une al multiinstrumentista Ben Baker Billington (Ono, Quicksails) para meditar sobre las esquinas menos cómodas de la vida creando soundscapes de abierto tono surrealista que reptan hacia los oídos como peligrosas serpientes eléctricas. Los paisajes sonoros del sintetizador analógico de Billington, que navegan lo caótico y lo atmosférico de forma constante, son el terreno árido perfecto donde Stone despliega ejercicios de spoken word cuya tensión uno puede sentir casi en el cuerpo y que oscila constantemente entre lo extraño y lo esotérico.

"¿Cuando te toco también puedes sentir esa electricidad?" pregunta Stone en "X" -una de mis canciones favoritas de este disco- casi como si pudiera adivinar que su voz trasciende la escucha y se vuelve casi física e imponente. El fraseo de Stone se acerca a las relaciones y sentimientos con la misma curiosidad con la que un niñ@ mira el cuerpo de un animal muerto.

Como un cable eléctrico roto destellando en mitad de la carretera el paisaje sonoro de "Hold On, Hold Fast" construye mundos que crujen en distintas frecuencias con cada escucha y que parecen ir desbocados hacia un inusual precipicio. La advertencia del peligro no elimina los pensamientos intrusivos, adelante con el viaje pues.


English Version

In this tribute to the North American Midwest, artist Havadine Stone joins multi-instrumentalist Ben Baker Billington (Ono, Quicksails) in a meditation on the less comfortable corners of life. Together, they build an environment that is both beautiful and menacing, full of surreal sounds that whip and crawl towards the ears like electric snakes.

With his analog synthesizer, Billington opens up a sonic space between the chaotic and atmospheric, the perfect arid terrain for Stone’s prickly and lucid spoken word, which itself oscillates with a tension one can feel almost in the body, between the appealingly strange and the inaccessible.

There is something uncanny about ‘X’ - one of my favorite tracks on the album, where Stone talks about the strange mutuality and distance of touch, her voice cutting through the abstraction of listening and becoming something that is, in itself, almost physical. Stone's delivery, and her approach to emotionality and feelings puts you in mind of that flat, solid curiosity with which a child examines the body of a dead animal.

Like a broken electrical cable flashing in the middle of the road, the soundscape of "Hold On, Hold Fast" builds worlds that creak at different frequencies with each listen, and that seem each time to be operating with the kind of deadly momentum towards the brink of an unknown cliff.

Mostrar comentarios